Przejdź do głównej zawartości

Obiecanki

Miałem dzisiaj zaplanowane, że napiszę o wywoływaniu RAWów. Ale artykuł który pisałem dla Pauliny, zajął mi cały wieczór. Ponieważ temat RAWów jest poważny i wypada go skracać, muszę przenieść go na inny dzień. Za to obiecuję opisać go bardzo wyczerpująco. No bo warto wiedzieć, dlaczego RAWy wyglądają tak źle, choć to najlepszy możliwy format.

Mam też w planach kilka stałych tematów, które chcę rozwinąć. Pierwszym będzie "Test nieobiektywny", czyli moje własne wrażenia z używania sprzętu. Teraz na warsztacie jest system oświetlenia Elinchrom, którego od miesiąca używam. Jeszcze za wcześnie na konkretne oceny, ale wstępnie jestem bardzo zadowolony, chociaż wady też się znajdą.
Będę też porównywał dwa bardzo ważne programy do edycji zdjęć, czyli Aperture i Lightroom. Pierwszego używam od lat, drugi właśnie testuję.

Kolejnym stałym tematem będzie "Jak to zrobiłem" czyli opis produkcji co bardziej skomplikowanych zdjęć. Na początek opiszę, jak robiłem  letnią sesję dla Aviva, w środku zimy, w Warszawie, na plaży.
Trochę innymi zdjęciami zajmę się w serii "Historia jednego zdjęcia", bo czasem to, co dzieje się naokoło, jest ciekawsze, niż samo zdjęcie, a czasem decyduje o tym zdjęciu.

No i obiecuję dalej pisać o bzdurach i mało istotnych rzeczach, ale jednak zabawnych :)

Komentarze

gumiber pisze…
czekamy :)

Popularne posty z tego bloga

Kalendarz Ascomp 2016

Lubię wyzwania. Gdy dowiedziałem się, że klientowi zależy, by zdjęcia do nowego kalendarza zrobić w tym samym miejscu co ostatnio, pomyślałem sobie, że lekko nie będzie. Już za pierwszym razem, sesja tam bardzo trudna, a teraz na dodatek musiałem podnieść sobie poprzeczkę, bo nowy kalendarz nie mógł być podobny do poprzedniego. Miejscem tym bowiem, znowu miała być serwerownia. Nie wiem ilu z was miało okazję zwiedzić serwerownie, ale zakładam, że raczej nie jest to powszechne doświadczenie. Tym, którzy nie mieli tego szczęścia, by zobaczyć serwerowni od środka, postaram się trochę przybliżyć warunki w jakich pracowaliśmy. Wyobraźcie sobie budynek strzeżony jak twierdza. Wysokie płoty, strażnicy, alarmy, wszystkie drzwi z zamkami, śluzy, setki kamer itd. Pomieszczenia z serwerami mają tylko wąskie korytarze pomiędzy szafami. Gdy czasem zdarzyło się, że były to korytarze o szerokości dwóch metrów, to miałem powód do świętowania. W korytarzach na zmianę wieje, albo bardzo zimne, albo

Jak znaleźć swoje zdjęcie w internecie czyli nie kradnij moich zdjęć

Raz na jakiś czas przypomina mi się, by sprawdzić czy nie doszło do nieuprawnionego wykorzystania fotografii czyli, czy ktoś nie zaiwanił mi zdjęcia. I parę dni temu znalazłem coś takiego: Dla przypomnienia oryginalne zdjęcie wygląda inaczej, a tu mamy do czynienia na dodatek z nieuprawnionym skadrowaniem, co tym bardziej jest wkurzające.

Widziałem "Gwiezdne Wojny - Przebudzenie mocy" czyli recenzja na gorąco bez spojlera

Nazywam się Artur Nyk i jestem fanem Gwiezdnych Wojen. Dziesięć minut temu wróciłem do domu i wiem, że teraz nie zasnę, więc lepiej opiszę moje wrażenia. Pamiętam moje pierwsze spotkanie z Gwiezdnymi Wojnami. Rok 1979, kwiecień lub maj. Dostać bilety na film to był wielki wyczyn. W końcu mojemu ojcu udało się to dniu, gdy Polacy grali jakiś ważny mecz. Wrażenie było kolosalne. Wtedy ten film wyprzedzał wszystko inne o lata świetlne. A ja na dodatek widziałem go, na chyba największym ekranie w Polsce, w kinie w katowickim Spodku. Wyobraźcie sobie salę kinową na 4500 osób !!!! A na gigantycznym ekranie (29x15 m ) widzicie przelatujący niszczyciel Imperium. To było coś! Choć ja najbardziej zapamiętałem scenę, gdy Lea, Luke, Chewie i Han Solo próbują się wydostać ze zgniatarki śmieci. Zapamiętałem tą scenę może dlatego, że akurat wtedy wróciłem z …wc. I dzisiaj znowu poczułem się jak wtedy. Jakbym miał znów 10 lat. Widzę żółte napisy przesuwające się na rozgwieżdżonym tle. I zno