W świecie reklamy jeśli ma coś 8 lat to może być już prahistorią. A jednak pewne kreacje mogą pozostać świeże mimo upływu lat. Chcę Wam dzisiaj pokazać coś, co mnie od paru już lat ciągle inspiruje.
Mówię o reklamach mebli Ligne Roset z 2003 roku przygotowanych przez paryski oddział agencji Grey.
Są dla mnie wyjątkowo interesujące, ponieważ fotografia jest tu kluczowym elementem.
Współpraca dyrektora kreatywnego (Pierre Berville) i fotografa
(Christian Kettiger) musiała być bardzo bliska od samego początku.
Pomysł polegający na znalezieniu analogii jest stary jak świat, tak się składa, że rok wcześniej ja sam robiłem kalendarz dla Saint Gobain z identyczną w założeniu kreacją, by po jednej (i akurat też prawej stronie) był umieszczony produkt, a po drugiej stronie znalezienie analogii w naturze. Oczywiście ja też nie byłem pierwszym, który wpadł na taki pomysł.
W przypadku reklam Ligne Roset, mistrzowskie wykonanie polega na znalezieniu analogii na wielu płaszczyznach. Odwzorowane są nie tylko same kształty, ale też kolory, proporcje, faktury i samo oświetlenie.
Ja ciągle zachwycam się wykonaniem tej reklamy. Zrobienie jednej takiej pary zdjęć nie jest łatwe, zrobienie całej serii i utrzymanie równego poziomu, to już mistrzostwo.
Na stronie
Kettigera znajdziecie jeszcze więcej reklam z tej serii.
|
Agencja Grey, fotograf Christian Kettiger |
|
Agencja Grey, fotograf Christian Kettiger |
|
|
Agencja Grey, fotograf Christian Kettiger |
|
|
Agencja Grey, fotograf Christian Kettiger |
|
|
Agencja Grey, fotograf Christian Kettiger |
|
|
Agencja Grey, fotograf Christian Kettiger |
|
|
Agencja Grey, fotograf Christian Kettiger |
|
|
Agencja Grey, fotograf Christian Kettiger |
|
|
Agencja Grey, fotograf Christian Kettiger |
|
|
Agencja Grey, fotograf Christian Kettiger
|
|
Agencja Grey, fotograf Christian Kettiger
|
|
Agencja Grey, fotograf Christian Kettiger
|
Komentarze
Może zresztą opiszę to jutro jak to robiłem :)