Przejdź do głównej zawartości

WIeczór bułgarski w Kato

Wieczory bułgarskie to nowa świecka tradycja jaką wprowadziliśmy z moim kumplem Idolem w ubiegłym roku po powrocie z Bułgarii. Wcześniej po prostu szliśmy na piwo, a teraz po nazwaniu tego znamienitego wydarzenia jego ranga znacznie wzrosła.
To już drugi WB w Kato. I chyba będzie to jedno z moich ulubionych miejsc za względu na specyficzny klimat. Najbardziej podobają mi się leżaki ustawione w "ogródku"czyli po prostu na zwykłym śląskim podwórku. Nie potrafię nawet dokładnie określić, na czym polega specyfika tego miejsca. Zobaczcie sami.


Kopia napisu z naszego brutalistycznego dworca

zawsze lubiłem fotografować fajne napisy




część klimatu knajpy bierze się z braku remontu i bardzo dobrze:) wyobrażacie sobie, ile kosztowałoby zrobienie takiego tynku na zamówienie?

i jak pięknie kontrastuje to z nowoczesnością

i to, co wczoraj najbardziej mnie interesowało
oczywiście chodzi mi o ten wentylator, strasznie gorąco było...

Komentarze

gumiber pisze…
ten tynk wygląda jak mapa z XV wieku :)
Artur Nyk pisze…
Zgadza się, dobre skojarzenie :)

Popularne posty z tego bloga

Test nieobiektywny czyli MacBook Pro Retina czyli gruby kontra chudy

Dawno już nie robiłem porządnego testu i postanowiłem to dzisiaj nadrobić. A okazja jest wyjątkowa, bo na moje biurko zawitał najnowszy MacBook Pro Retina. Nie ma w sieci jeszcze zbyt wielu testów, a zwłaszcza zrobionych pod kątem wykorzystania go w fotografii. Nie znajdziecie więc tu żadnych benchmarków i wykresów, a tylko mój prywatny test tego, co dla mnie, jako fotografa, najważniejsze. 1. Dlaczego Retina Gosia, która obrabia moje zdjęcia, pracuje w studio na Mac Pro 1.1, który swoje lata już ma albo w domu na MacBooku Pro sprzed ery unibody. Ten ostatni domagał się już wymiany od jakiegoś czasu i  czekaliśmy od kilku miesięcy na zapowiadaną nowość. Bez względu, co by Apple pokazał, miał to być najnowszy i silny komp, tak, aby mógł sprawnie pracować przez kolejne 3-4 lata. Po premierze byłem zachwycony Retiną i niską wagą nowego Maka. Gorzej było z ceną. 10.200 zł za podstawowy model, wyglądało na cenę z kosmosu. Zaczęliśmy się zastanawiać, czy jednak nie kupić modelu z poprze

O fotografowaniu samochodów czyli wielka ściema

W fotografii coraz mniej rzeczy jest takimi, jakimi się wydają... Na przykład fotografie samochodów. Kiedyś, jeśli na zdjęciu samochód był w ruchu to praktycznie na 100% wiadomo było, że fotograf rzeczywiście zrobił to zdjęcie w trakcie jazdy. A dzisiaj w fotografii reklamowej  pewne jest co innego. Pewne jest, że na pewno tak to nie wyglądało w rzeczywistości... W tym tygodniu robiłem sesję z mojego trochę już zapomnianego cyklu: Kobiety za kierownicą. Nadmiar pracy w ostatnich miesiącach oraz problemy w pogodą, nie pozwoliły mi na wcześniejszą kontynuację. Ale skoro w listopadzie mamy prawie wiosenne słońce, to trzeba było się brać do pracy. W planie miałem dwa zdjęcia w kabriolecie, jedno w ciągu dnia, drugie w nocy. Założeniem sesji jest pokazanie rzeczy, które kobiety nie powinny robić w trakcie jazdy, a że czasami im się zdarza to już inna sprawa... Ale skoro nie powinny, to nie mogłem od nich wymagać, by robiły to naprawdę. Od początku wiedziałem, że w związku z tym wszystki

Jak znaleźć swoje zdjęcie w internecie czyli nie kradnij moich zdjęć

Raz na jakiś czas przypomina mi się, by sprawdzić czy nie doszło do nieuprawnionego wykorzystania fotografii czyli, czy ktoś nie zaiwanił mi zdjęcia. I parę dni temu znalazłem coś takiego: Dla przypomnienia oryginalne zdjęcie wygląda inaczej, a tu mamy do czynienia na dodatek z nieuprawnionym skadrowaniem, co tym bardziej jest wkurzające.