Przejdź do głównej zawartości

Dziergana kopara czyli jaja w Katowicach

Katowice jakie są, każdy widzi. Przynajmniej ten kto tu mieszka i chce coś zobaczyć. A czy będzie to coś pozytywnego, czy negatywnego to już inna sprawa...
Pamiętam, jak kiedyś, tak z dziesięć lat temu, wracałem z Krakowa pociągiem. W przedziale oprócz mnie siedziały dwie dziewczyny. Gdy wjechaliśmy już do centrum Katowic i przez okno można było zobaczyć tylne elewacje niezbyt czystych familoków, niezbyt piękne podwórka i niezbyt piękne hasioki  (dla Goroli przetłumaczę to ostatnie: hasioki to śmietniki :)), obie dziewczyny aż zaniemówiły.... wpatrywały się w powoli przesuwające się widoki i wreszcie jedna z nich powiedziała: zobacz, co to za miejsce.... jak to wygląda okropnie.... kto tu może mieszkać????
W tym momencie zobaczyły, że będę tu wysiadał i bardzo szybko udały, że ich nie ma :)

Czas jednak mija i Katowice się zmieniają. Wprawdzie w 2000 roku, gdy ogłoszono pierwszy konkurs na przebudowę rynku i nasz Kochany-Wieczny-Prezydent obiecywał, że już w 2004/2005 roku będziemy mogli pić kawę w knajpce na nowym, pięknym rynku, wtedy wydawało mi się, że będę musiał czekać na to te nieprawdopodobnie długie cztery lata. Teraz, gdy minęło już dwanaście lat i właśnie ogłoszono 378 konkurs na przebudowę rynku, jestem pełen nadziei, że uda się to zrobić przed moją emeryturą.

Na szczęście Katowice to cała masa innych fajnych ludzi, którym coś się chce i potrafią to coś wprowadzić w życie i sprawić, że coś się tu dzieje.
A konkretnie to będzie się działo już od piątku. Na ulicę wybiegną goście z puszkami farb w sprayu w ręku i zaczną wielkie malowanie i robienie dziwnych rzeczy. Przedsmak pokazała mi już dzisiaj Marta, zabierając mnie w nocy przed Spodek.  A tam zobaczyłem przyszłość Katowic.....

Zdecydowanie przebudowa rynku nie ruszy szybko. Koparki, które powinny już dawno pracować, zostały bowiem ubrane w wydziergane z włóczki ubranka, by przeczekały długie lata :)
Artystka oczywiście miała inną ideę do przekazania, ale kto zabroni mi mojej własnej interpretacji? :)

Tablica reklamowa na Spodku zapewniała co chwilę inny kolor światła dzięki wyświetlanym reklamom




Z bliska widać dobrze, koparka ma sweter z włóczki :)

Prawie jak ręka :)

Podnośnik marznie nocą bez sweterka 

A teraz już na poważnie, zobaczcie co tu będzie się działo :) Film wbił mnie w krzesło, tym bardziej, że nie spodziewałem się jakiejś dobrej reklamy. Dla Twórców Gratulacje i Szacunek :) Zapraszam do obejrzenia tytułowych Jaj :)


Komentarze

bakao pisze…
praca jest świetna i fajnie ze coś takiego powstaje i że jest taki festival, jtro będe pod spodkiem pojeździć na rolkach to przyjże się temu posągowi lepiej. Zdjęcia z statywu przy mniejszym iso były by lepsze. pozdrawiam blogowicza.
Artur Nyk pisze…
Koparkę polecam bardzo, na żywo wygląda jeszcze lepiej :)

No, a co do zdjęć, to niestety w ajfonie nie można ustawić ISO manualnie. Do statywu też nie tak łatwo go przykręcić :)))
Artur Nyk pisze…
Właśnie się zorientowałem, że to już mój drugi wpis w tym tygodniu ze zdjęciem koparki :) Chyba mamy na nie sezon :)

Popularne posty z tego bloga

Test nieobiektywny czyli MacBook Pro Retina czyli gruby kontra chudy

Dawno już nie robiłem porządnego testu i postanowiłem to dzisiaj nadrobić. A okazja jest wyjątkowa, bo na moje biurko zawitał najnowszy MacBook Pro Retina. Nie ma w sieci jeszcze zbyt wielu testów, a zwłaszcza zrobionych pod kątem wykorzystania go w fotografii. Nie znajdziecie więc tu żadnych benchmarków i wykresów, a tylko mój prywatny test tego, co dla mnie, jako fotografa, najważniejsze. 1. Dlaczego Retina Gosia, która obrabia moje zdjęcia, pracuje w studio na Mac Pro 1.1, który swoje lata już ma albo w domu na MacBooku Pro sprzed ery unibody. Ten ostatni domagał się już wymiany od jakiegoś czasu i  czekaliśmy od kilku miesięcy na zapowiadaną nowość. Bez względu, co by Apple pokazał, miał to być najnowszy i silny komp, tak, aby mógł sprawnie pracować przez kolejne 3-4 lata. Po premierze byłem zachwycony Retiną i niską wagą nowego Maka. Gorzej było z ceną. 10.200 zł za podstawowy model, wyglądało na cenę z kosmosu. Zaczęliśmy się zastanawiać, czy jednak nie kupić modelu z poprze

O fotografowaniu samochodów czyli wielka ściema

W fotografii coraz mniej rzeczy jest takimi, jakimi się wydają... Na przykład fotografie samochodów. Kiedyś, jeśli na zdjęciu samochód był w ruchu to praktycznie na 100% wiadomo było, że fotograf rzeczywiście zrobił to zdjęcie w trakcie jazdy. A dzisiaj w fotografii reklamowej  pewne jest co innego. Pewne jest, że na pewno tak to nie wyglądało w rzeczywistości... W tym tygodniu robiłem sesję z mojego trochę już zapomnianego cyklu: Kobiety za kierownicą. Nadmiar pracy w ostatnich miesiącach oraz problemy w pogodą, nie pozwoliły mi na wcześniejszą kontynuację. Ale skoro w listopadzie mamy prawie wiosenne słońce, to trzeba było się brać do pracy. W planie miałem dwa zdjęcia w kabriolecie, jedno w ciągu dnia, drugie w nocy. Założeniem sesji jest pokazanie rzeczy, które kobiety nie powinny robić w trakcie jazdy, a że czasami im się zdarza to już inna sprawa... Ale skoro nie powinny, to nie mogłem od nich wymagać, by robiły to naprawdę. Od początku wiedziałem, że w związku z tym wszystki

Kalendarz Ascomp 2016

Lubię wyzwania. Gdy dowiedziałem się, że klientowi zależy, by zdjęcia do nowego kalendarza zrobić w tym samym miejscu co ostatnio, pomyślałem sobie, że lekko nie będzie. Już za pierwszym razem, sesja tam bardzo trudna, a teraz na dodatek musiałem podnieść sobie poprzeczkę, bo nowy kalendarz nie mógł być podobny do poprzedniego. Miejscem tym bowiem, znowu miała być serwerownia. Nie wiem ilu z was miało okazję zwiedzić serwerownie, ale zakładam, że raczej nie jest to powszechne doświadczenie. Tym, którzy nie mieli tego szczęścia, by zobaczyć serwerowni od środka, postaram się trochę przybliżyć warunki w jakich pracowaliśmy. Wyobraźcie sobie budynek strzeżony jak twierdza. Wysokie płoty, strażnicy, alarmy, wszystkie drzwi z zamkami, śluzy, setki kamer itd. Pomieszczenia z serwerami mają tylko wąskie korytarze pomiędzy szafami. Gdy czasem zdarzyło się, że były to korytarze o szerokości dwóch metrów, to miałem powód do świętowania. W korytarzach na zmianę wieje, albo bardzo zimne, albo