Przejdź do głównej zawartości

Codziennie nowa bryka

Dużo ostatnio podróżuję po Polsce i jak zwykle mam sporo przemyśleń na temat znakomitej kultury jazdy i umiejętności polskich kierowców. W zasadzie to już nic mnie nie dziwi co widzę na drogach. Co w końcu niezwykłego w wyprzedzaniu na podwójnej ciągłej, na zakręcie?
Natomiast jedna rzecz w tym tygodniu zdecydowanie mnie zdziwiła. Mianowicie częstotliwość pojawiania się na naszych drogach super samochodów. I nie mówię tu to Porsche 911 czy Panamerze, których wszędzie jest pełno ale o naprawdę szybkich i drogich samochodach.

Najpierw we wtorek minąłem w drodze do Ustronia Ferrari. Był czerwony ( nic nadzwyczajnego )  i bardzo szybki ( też normalne ). Zdążyłem tylko zauważyć czerwoną smugę i potem we wstecznym lusterku zobaczyłem przez ułamek sekundy charakterystyczny tył.  Nawet nie jestem w stanie powiedzieć dokładnie jaki to był model, ale skojarzył mi się z Californią.

W środę w centrum Katowic natknąłem się na sunącego z podejrzanie małą prędkością srebrnego Astona Martina Rapid. Może właścicielowi zależało by jak najwięcej ludzi mogło go podziwiać? Uwielbiam Astony, ale ten czterodrzwiowiec ewidentnie mi nie leży.

W czwartek wracając z Ostrowa Wielkopolskiego, na stacji benzynowej spotkałem znowu Ferrari, tym razem był to czerwony F430. Postałem chwilę, posłuchałem dźwięku silnika gdy odjeżdżał... Przypomniało mi się gdy kiedyś jechałem za takim samym w pustym tunelu. Otworzyłem wtedy okna, wyłączyłem radio i też słuchałem :)

W piątek nic. Zacząłem się niepokoić. Nie zobaczyłem ani jednego supersamochodu, nawet najmarniejszego. W sobotę podobnie, znowu nic. No może dlatego, że nie wychodziłem z domu.

Za to w niedzielę na stacji benzynowej zobaczyłem czarne Lamborghini LP 560-4 Spyder. Widziałem już kilka razy w Katowicach, raz nawet jechaliśmy w tym samym kierunku. On przyśpieszał, a ja doganiałem go na każdych światłach :)



Cóż, w poniedziałek chyba kolej na Rolls Royce'a Phantom Coupe :)

PS. W bardzo krótkim okresie czasu, widziałem też niedawno Audi R8, Astona Martina DB9 i Bentleya Continental GT. Fajnie :)))

Komentarze

insane pisze…
w okolicach ul. Jordana można znaleźć Maseratti ;)
Artur Nyk pisze…
Jeśli srebrny, to też go czasem widuję :)
canion pisze…
sezon ślubniaków sie kończy, no to foto wydają ciezko zarobione pieniążki.
gumiber pisze…
jeżdżą od stacji do stacji ;)
Anonimowy pisze…
Odwiedź Sopot w sezonie. Tam (centrum, Grand Hotel itp.) czasami więcej jest takich aut niźli tych "normalniejszych". Rolsa też tam widziałem. Nawet parkowąłem pomiędzy nim a jakiś Porshe. Kurcze to stres jest by nie przyhaczyć (do końca życia bym potem to spłacał).
BTW: Podobno Polska to biedny kraj. Tak codzień słyszę. A tu - "zastaw się a postaw się". Lans ponad wszystko...
Artur Nyk pisze…
Wwrrrrzzzzzzzz...... Usłyszałem wczoraj na A4 jadąc do Zabrza. To od strony Chorzowa wpadł na autostradę czarny Nissan GTR :)
Czyli to już drugi w naszym rejonie, bo parę razy widziałem białego.
Dobra passa trwa :)
Artur Nyk pisze…
Środa. Na drodze do Kędzieżyna Koźla spotykam dwie opancerzone amfibie, szerokie tak, że aż trzeba zjechać prawie na pobocze....
Anonimowy pisze…
Zapraszam do Siemianowic tu można
częściej spotkać owe amfibie.
Bo jak sądze były to Rosomaki.
Dopiero gdy stanie się obok widać jakie to wielgaśne.

Popularne posty z tego bloga

Test nieobiektywny czyli MacBook Pro Retina czyli gruby kontra chudy

Dawno już nie robiłem porządnego testu i postanowiłem to dzisiaj nadrobić. A okazja jest wyjątkowa, bo na moje biurko zawitał najnowszy MacBook Pro Retina. Nie ma w sieci jeszcze zbyt wielu testów, a zwłaszcza zrobionych pod kątem wykorzystania go w fotografii. Nie znajdziecie więc tu żadnych benchmarków i wykresów, a tylko mój prywatny test tego, co dla mnie, jako fotografa, najważniejsze. 1. Dlaczego Retina Gosia, która obrabia moje zdjęcia, pracuje w studio na Mac Pro 1.1, który swoje lata już ma albo w domu na MacBooku Pro sprzed ery unibody. Ten ostatni domagał się już wymiany od jakiegoś czasu i  czekaliśmy od kilku miesięcy na zapowiadaną nowość. Bez względu, co by Apple pokazał, miał to być najnowszy i silny komp, tak, aby mógł sprawnie pracować przez kolejne 3-4 lata. Po premierze byłem zachwycony Retiną i niską wagą nowego Maka. Gorzej było z ceną. 10.200 zł za podstawowy model, wyglądało na cenę z kosmosu. Zaczęliśmy się zastanawiać, czy jednak nie kupić modelu z poprze

O fotografowaniu samochodów czyli wielka ściema

W fotografii coraz mniej rzeczy jest takimi, jakimi się wydają... Na przykład fotografie samochodów. Kiedyś, jeśli na zdjęciu samochód był w ruchu to praktycznie na 100% wiadomo było, że fotograf rzeczywiście zrobił to zdjęcie w trakcie jazdy. A dzisiaj w fotografii reklamowej  pewne jest co innego. Pewne jest, że na pewno tak to nie wyglądało w rzeczywistości... W tym tygodniu robiłem sesję z mojego trochę już zapomnianego cyklu: Kobiety za kierownicą. Nadmiar pracy w ostatnich miesiącach oraz problemy w pogodą, nie pozwoliły mi na wcześniejszą kontynuację. Ale skoro w listopadzie mamy prawie wiosenne słońce, to trzeba było się brać do pracy. W planie miałem dwa zdjęcia w kabriolecie, jedno w ciągu dnia, drugie w nocy. Założeniem sesji jest pokazanie rzeczy, które kobiety nie powinny robić w trakcie jazdy, a że czasami im się zdarza to już inna sprawa... Ale skoro nie powinny, to nie mogłem od nich wymagać, by robiły to naprawdę. Od początku wiedziałem, że w związku z tym wszystki

Kalendarz Ascomp 2016

Lubię wyzwania. Gdy dowiedziałem się, że klientowi zależy, by zdjęcia do nowego kalendarza zrobić w tym samym miejscu co ostatnio, pomyślałem sobie, że lekko nie będzie. Już za pierwszym razem, sesja tam bardzo trudna, a teraz na dodatek musiałem podnieść sobie poprzeczkę, bo nowy kalendarz nie mógł być podobny do poprzedniego. Miejscem tym bowiem, znowu miała być serwerownia. Nie wiem ilu z was miało okazję zwiedzić serwerownie, ale zakładam, że raczej nie jest to powszechne doświadczenie. Tym, którzy nie mieli tego szczęścia, by zobaczyć serwerowni od środka, postaram się trochę przybliżyć warunki w jakich pracowaliśmy. Wyobraźcie sobie budynek strzeżony jak twierdza. Wysokie płoty, strażnicy, alarmy, wszystkie drzwi z zamkami, śluzy, setki kamer itd. Pomieszczenia z serwerami mają tylko wąskie korytarze pomiędzy szafami. Gdy czasem zdarzyło się, że były to korytarze o szerokości dwóch metrów, to miałem powód do świętowania. W korytarzach na zmianę wieje, albo bardzo zimne, albo